Sosyal Medya

Sayfalar

7 Eyl 2015

Old City, Rustaveli, Özgürlük Meydanı, Tbilisi

Botanik bahçeden merdivenleri tırmanarak geri çıktık.Bu defa Kartlis Deda'nın ön tarafındaki merdivenlere geldik.Teleferikle çıktığımız bu tepeyi yürüyerek merdivenlerden aşağı inmeye karar verdik.

Yavaş yavaş merdivenleri indik.Kiliseye ulaştık.Bahçesi çiçeklerle dolu.Oradan Old City Tiflis'e geldiğimizi eski evlerden ve daracık sokaklardan fark ettik.Evlerin bazıları restore edilmiş bazıları ise eski halini koruyor.Daha doğrusu dökülüyor ama halen yaşayanlar var.Çamaşırlar yine sokaklara asılı.Çocuklar sokaklarda oynuyor.Üzümler,çiçekler ile evlerin bahçeleri çok güzel.Yahudi restoranlarına rastladık.

Yokuşları bitirdikten sonra caddeye inip Marşudka ile Rustaveli'ye geçtik.Rustaveli Bulvarı Gürcü şair Shota Rustaveli'nden adını alır.Özgürlük meydanı adını verdikleri meydandan başlayarak uzar.Cadde üzerinde eski hükümet binası, müzeler, opera ve sanat binaları yer alıyor.
LCW, Koton gibi mağazaları da bu caddede görebilirsiniz.
Çok uzun bir cadde, biraz soluklanmak için Wendy's de bir shake alabilirsiniz.
Bir de bit pazarı gibi yere serilmiş satıcılar var. Rustaveli binalarının altında uzanan.Hediyelik pek çok şeyi burada bulabilirsiniz.Şarap için yapılmış değişik boyutlardaki boynuzlar, magnetler, el yapımı tablolar..

Önceleri adı Erivan meydanı, Sovyet zamanında Lenin meydanı olan bu meydanın adı daha sonra Özgürlük Meydanı olarak değiştirilmiş.Gürcistan'ın bağımsızlığı bu meydanda kutlanmış.Meydandaki altın kaplamalı heykelde Aziz George'u görüyoruz.
2005 yılında Bush ile Saakasvili dünya savaşının bitişinin 60. yılını burada kutlamışlar.İngiliz komsolosluğu ve Gürcistan bankası da bu meydanda bulunuyor.Meydanda Tourist Information'da bulabilirsiniz.