3 Oca 2016

Copenhagen, Denmark

Ne Oslo'ya ne de Stockholm'e benzeyen şehir şu ana kadar en çok yorulduğum yerlerden.
Hava konusunda da pek şanslı değildim.
Güneşi zor gördüğüm, oldukça rüzgarlı, her yeri su şehir.
Haritamı alıp, gitmem gereken yerleri işaretledikten sonra programımı yapıp başladım gezmeye..
Tam bir bisiklet şehri.
Bisiklet yolları, arabalardan fazla olan bisiklet trafiği, işine gücüne herkesin bisiklet kullanarak gittiği Amsterdam'dan sonra ikinci şehir.
Ben bisikleti son günler kiraladım.Ama size tavsiye gider gitmez kiralayın.
Zaten hemen her yerde City Bike istasyonları var.GPS sistemi dahi olan bu bisikletlerin saati 25 Kron.
Daha ucuz yollu klasik bir bisiklet tercih ederseniz de çok sayıda bisiklet kiralayan yerler var.
Bisikletine ve zamanına göre fiyatlar değişiyor.Mesela 24 saat 80-100 kron arasında.
Yolda gördüğünüz bisikletlerin çoğu kilitli bile değil.Ya da arka tekeri durduran küçük bir kilit mekanizması var.Kucaklayan alıp götürebilir her türlü.Ama çalıyorlar mı? Sanmıyorum :D
Bisikletler için iki katlı otoparklar var.
Kopenhag oldukça büyük bir şehir.Benim gibi acemilikle yürümeye kalkarsanız sonu iyi olmaz.
Dediğim gibi gider gitmez kalacağınız gün sayısı kadar bisiklet kiralayın.Gideceğiniz her yere rahatlıkla ulaşabilirsiniz.Bu arada trafik kurallarına uymayı da unutmayın.Çünkü ciddi cezalar yazıyorlar.Eğer hava karardıktan sonra bisiklet kullanacaksanız, ışık taktırmanız gerekiyor.Bir de minik trafik lambaları sizin için :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder