5 Eyl 2015

Georgia,Gürcistan Seyahati İlk İzlenimler

Ülkemize komşu ve kapıdan Nüfus Cüzdanınızla geçebileceğiniz bir ülke.
Girişte küçük bir form dolduruyorsunuz ve harç pulunuzu da alıp sırayı bekliyorsunuz.
Ben yolculuğumu İstanbul-Trabzon arası uçakla oradan sonra da otobüsle devam ettim.
Uçak 125tl 1sa 50dk sürdü.
Otobüs ise 40 tl 7 sa Trabzon-Kutaisi arası otobüsler genelde günde 1 ve ya 2 defa çıkıyor.
Gündüz Trabzon'da biraz dinlendikten sonra akşam otobüsüyle Kutaisi'ye geçtim.
Karanlık olduğu için etrafı çok inceleyemesem de yollar oldukça dar.Otoban dedikleri yol tek gidiş ve tek dönüşlü.Asfaltlar bozuk.Tren yollarından geçiyoruz.Bu nedenle aslında daha kısa olan bu yolu biraz daha geç bir şekilde geçiyoruz.
Yollarda sağlı sollu büyük ışıklandırılmış haçlar var.
Dindar bir şehir olduğu ülkeye girişten belli.
Otobüsteki Gürcüler önemli kiliselerin olduğu yerlerden geçtiğimizde Baba-Oğul-Kutsal Ruh işaretlerini yapıyorlar.
Ortodokslar.
Gece 4 gibi Gürcü Arkadaşım beni karşıladı.Aslına bakarsanız sabaha kadar terminalde beklemeyi düşünüyordum.Ama terminal yok.Karanlık ıssız sokaklar.
Gürcü arkadaşım Mariami'nin evine geldik ve yorgunluğa dayanamayıp uyuduk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder