26 Eki 2015

Park Museum Lazienkowski, Warsaw

Varşova'da son günü biraz dinlenerek sakin bir yerde geçirmek istedim.
Şehirden kiraladığım citybike ve haritamla kolaylıkla parka ulaştım.

Sonbaharı tüm renkleriyle hissedebileceğiniz başka bir yer.
İçinde saraylar, göletler, küçük büyük tarihi yapılar ve anıtlar var.Varşova'nın en büyük parkı.
Bu anıtlardan en meşhuru tabii ki F.Chopin anıtı.Parkın girişinde sizi karşılıyor.Yuvarlak bir meydan,etrafta banklar ve insanlar.
Bana Time Machine filmindeki bir sahneyi hatırlattı.
1700lü yıllar soğuk kış mevsimi, insanlar uzun paltolarıyla parkta geziniyorlar.
Çok huzurlu ve güzel bir yer.

Oldukça büyük bir park.Görevli beni durdurdu.Meğer parkın içinde bisiklet sürülmüyormuş.İndim, bisiklet yanımda yürüyerek ilerledim.
Neyse ki yabancı olduğumu anlayınca ceza yazmadı.Çünkü böyle yerlerde ya da trafikte yayalara bile ceza yazıyorlar.
Bisikletim yanımda,kahverengi,sarı tonlarındaki ağaçların arasında ilerledim.Fıstık yiyen sincapları izledim.Bu soğukta incecik gelinlikle fotoğraf çektirmeye çalışan yeni evli çiftleri seyrettim.
Parkın içinde bir de saray var.Lazienkowski.Barok mimarisiyle su üzerindeki bu saray göz alıcı ve oldukça turist çeken bir yer.
İrili ufaklı tarihi binalara rastlamak mümkün.Bu parka bir gününüzü ayırmak da fayda var.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder