6 Ağu 2015

Köln-Almanya

Şimdi sizlere ilk gezi değil de ilk yurt dışı gezimden bahsedeceğim.
Gördüğüm ilk Avrupa ülkesi.Almanya.
Neden Almanya?
Aslına bakarsanız üniversitedeki Almanca derslerimin etkisi büyük.Almancayı ve Almanyayı bu derslerle öğrendim.Ve yarım yamalak öğrendiğim Almanca'mı da kullanırım diyerekten Almanyayı seçtim.Tabii tanıdık da çok olduğundan kalacak yer bulmam da zor olmadı.


Almanya büyük bir ülke.Ortalama 85 milyon nüfusa sahip.Her şehrin kendine has bir yaşam tarzı var.Almanca aksanları bile şehre ya da bölgeye göre değişiyor. Hoch-Deutsch dediğimiz güzel almancayı genelde duyamazsınız.Almanca biliyorum deseniz bile özellikle Berlin'de ya da Münih'te konuşulanları anlamak için biraz zamana ihtiyacınız olabilir.
Kuzey Ren Vestfalya eyaleti Almancası bu bağlamda daha anlaşılır ;)

İlk durağımız Köln'dü.Tabii ki Cologne (kolonya) ile meşhur. Ve tabii 533 basamaklık Köln Katedrali ile.Yurt dışına ilk kez çıkan biri olarak turistik yerleri giriş ücretleri dikkatimi çekti.Yerli-turist diye ülkemizde uygulanan saçma bir uygulama yerine Tam-öğrenci gibi bir sistem uygulanıyor.Yani hangi ülkeden olursan ol öğrenciysen öğrencisin.
Geçen Çinli bir arkadaşımı Kız kulesine götürdüm.2 öğrenci dedim bilet alırken.Adam arkadaşınız Türkiye'de mi öğrenci diye sordu.Ne farkeder dedim tam oluyor sayılmıyor dedi.???!!!! Ben 10tl verirken onun için 20tl ödedik!!
Her neyse işte böyle bir saçmalık yok.Katedral müthiş.Ren nehri, Sergi alanı.Köln'Ün şen şakrak müzikli sanat kokan sokakları..Eğer resim ve heykelden hoşlanıyorsanız Ludwig Museum'a gitmenizi de tavsiye ederim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder