31 Ara 2015

Oslo Fjords



Norveç deyince insanın aklına soğuk, güzel manzara ve fiyortlar geliyor.
Oslo'da bu üçünü de görebilirsiniz.
Fyord gezi turları sabah 10 gibi başlıyor 4'e kadar devam ediyor.
Yaklaık 1 saatte Oslo'ya yakın fiyort adalarını görüyorsunuz.
Tabii fiyort deyince Bergen'e kadar uzanan o keskin kıyılaraklınıza gelmesin.
Fiyort adaları oldukça küçük.Yine güzel manzaralar yakalayabileceğiniz keskin tepeler ve körfezler var ama çok büyük değil.
Oslo'ya en yakın ada Hovedoya.
Bu fiyortları görmek için iki seçeneğiniz var.
Birincisi marinada yer alan Oslo Fjord Sightseeing botları.250 Kron civarında olup fiyortlar arasında yaklaşık 1 saatte gidip geliyor.
İkincisi ve bana daha cazip geleni ise şehir botları.
Oslo'ya yakın tüm fiyortların arasından geçiyor.Hepsinde duruyor.İsterseniz inip bir tur atabiliyorsunuz.Ve sonraki botu yine indiğiniz yerden yakalayabiliyorsunuz.
Turist Bilgi Ofisinden edindiğim bilgiler neticesinde ben ikincisine karar verdim.
90 Krona 24 saat geçerli bilet aldığınızda bot, tramvay ve otobüsü bu kartla kullanabiliyorsunuz.
Aslına bakarsanız kontrol etmiyorlar.Risk alıp direk binebilirsiniz de.
Ama ben işimi sağlama alayım dedim.



Havanın güneşli olduğu güne de denk gelince bu tur uzun zamandır deniz görmeyen benim için gerçekten harika oldu.
Adacıkların üstünde minik minik renkli evler ve hemen kıyısında balıkçı tekneleri bulunuyor.
Oldukça sakin ve huzurlu görünüyor.
Bu adacıklardan Oslo'ya 5 dakika mesafede olan en güzel ada dedikleri Hovedoya'da indim.
Adanın hemen girişinde yer alan haritayı inceledikten sonra adayı gezmeye başladım.
Adada Cistercian Manastırı kalıntıları ve Napolyon Savaşına katılan ülkenin Oslo'yu korumak için bu adaya kurdukları toplar mevcut.
Zamanında bir kaç barakadan oluşan Alman Kampı'ndan geriye manastırın yakınında bir baraka kalmış.
Özellikle yaz aylarında kalabalık olan bu ada görülmeye değer.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder