31 Ara 2015

Oslo'dan Notlar





Oslo dünyanın en pahalı şehirlerinden.
Bu pahalı şehirde en uygun fiyata nasıl gezerim diyorsanız bir kere hazırlıklı gelmeniz gerekir.
4-5 gün gibi bir seyahat planlıyorsanız çantanıza kyafetten çok yiyecek koyun.
Özellikle bir de kış aylarında seyahat ediyorsanız bozulma ihtimali de olmayacağı için peynir bile götürebilirsiniz.
Ben şahsen tost ekmeği, peynir, kraker, hazır çorba, makarna ve kahve depolamıştım.
Ve bir de boş su şişesi.
Gerçekten çok da işime yaradı.
Çünkü suyun bile 28 kron yani yaklaşık 3.5 euro olduğu bu kentte paramı yiyeceğe harcasaydım ne müze gezebilirdim ne de fiyort turu yapabilirdim.

Müzeler öğrencilere %50 indirimli.Genelde 50 kron.
Şehir içi ulaşımda hava çok soğuk olmadığı sürece sadece yürüyerek bir çok yere gidebilirsiniz.
Ya da benim gibi önce yakın yerleri gezip sonrası için 24 saat her türlü ulaşımda kullanabileceğiniz 90 kron olan biletle uzak yerleri gezebilirsiniz.
Ya da risk alıp biletsiz binersiniz:)

Bu arada çok soğuk donarım diye düşünmeyin.Aralık sonunda gitmeme rağmen hava güneşli ve ılıktı.Biraz İstanbul havasına benzettim.
Size tavsiyem Oslo'da döviz bozdurmayın.
Ne havaalanında ne de şehrin içinde.Çünkü 50 Kron gibi bir komisyon alıyorlar.İçinize oturuyor.
Allahtan hostel euro kabul ediyordu da sadece haryacağım kadar bozdurdum.
Bir de bozdurmayı düşünüyorsanız da bir anda hepsini bozdurun.Böylelikle her defasında 50 kron vermekten kurtulmuş olursunuz.Bir diğer alternatif ise sadece kredi kartı kullanmak.İstasyondaki tuvaletlerde bile kredi kartı kullanabiliyorsunuz.Bu yönden çok daha pratik.

Şehirde çok sayıda turist var.Özellikle Çinliler zaten her yerde:)
Onun dışında şehirde yaşayan insanlarda farklı millletlerden.Siyahisi, Arap'ı, Afrikalısı.Çok sayıda göçmen var.Bana nu yönüyle daha çok NewYork'u anımsattı.Hatta NewYork'tan sonra en çok siyahi gördüğüm şehir diyebilirim.Birlikte uyum içerisinde yaşıyor gibi görünüyorlar tabii detayları bilemem:)

Alışveriş yapmanızı şahsen pek tavsiye etmesem de illa para harcayağım diyorsanız İskandinav markası olan BigBok kaliteli bir mağaza.Bunun dışında City Oslo adındaki alışveriş merkezi de pek çok markayı bir arada bulabileceğiniz bir yer.

Market alışverişi ihtiyacınız varsa Seven Eleven ya da Narveseen marketleri hemen her sokakta.Yalnız fiyatları oldukça pahalı.Daha uygun şeyleri bulabileceğiniz Kiwi ve Rimi adı verilen marketler onlara nazaran çok daha uygun.Haritada arattığınızda merkezde olmasa da yürüyecek mesafede olduğunu görebilirsiniz.

Her ne kadar pahalı bir şehir olsa da tutumlu davranarak ve biraz da nefsinize hakim olarak güzel bir 5 gün geçirebilirsiniz :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder